måndag 21 december 2015

Nytt år, nya FO:n!

Kul att vi fortsätter UFO:Kala!
Jag har verkligen varit flitig de senaste åren, tycker jag själv :) Och jag har ändå 20 UFO:n att sätta stickorna i nästa år, om jag räknat rätt. Så jag hoppas på en KAL även 2017, haha.
Såhär ser min lista ut, förutsatt att jag gör klart de två UFO:n jag jobbar på just nu innan året är slut.

1) Prinsesstårte-mössa (Tant Koftas kit)
2) Velma i grått Lima (benvärmare i egen design)
3) Virkade vantar ljung (enkla vantar i vackert lila/grönt handfärgat ullgarn)
4) Cropped lace top (mönster från Vogue knitting, UFO från So you think you can knit för länge sen)
5) Autumn rose pullover (Eunny Jangs mästerverk, kanske det äntligen blir dags att göra klart den?)
6) Supertjock halskrage (kommer bli klart på en halvtimme tror jag)
7) Thorn and thistle-linne (riskerar klart att repas upp)
8) Virkade ekoull-vantar
9) Line break (i vackraste orangea Botany lace, längtar efter den!)
10) Sunny sunday shawl (restgarnssjal som bara har mönsterbården kvar)
11) Brolly (i grönt supersoft)
12) Året Runt-sjalen (aka Agata, i knallrosa lammullsgarn)
13) Confetti (snyggaste koftan från PomPom)
14) Meltwater (januaris framlottade UFO, kommer att blogga den så snart jag vet att jag blir klar med mina december-UFO:n)
15) Furuvik-sockor (Tant Koftas kit)
16) Pinneguri-koftan (Elinor, nästan klar!)
17) Snyggetröjan (Enchanted i lyxigaste Madelinetosh i naturvitt och neongult)
18) Icelandic wool & thai silk (Helena, kit köpt på SiV)
19) Wiolakoftan (i muhu-inspirerade färger)
20) Riddari

Som vanligt lottar jag fram månadens UFO, och januari är redan framlottat. Återkommer :)
Nu ska jag fundera ut vad jag ska skicka in som vinst i år.

/miastick

1 kommentar:

  1. Ja visst är det konstigt att det aldrig tar slut på UfO. Viken ordning du har på dem. Ser fram emot att få se dem färdiga.

    SvaraRadera