tisdag 16 augusti 2016

Augusti FO

Har haft sen semester och har fortfarande lite kvar, så jag tog tag i mitt UFO direkt. Så nu är min Sirikofta färdig. Blev så nöjd med den efter blockningen. Var lite oroliga att den skulle bli lite liten men den blev perfekt efter blockningen. Gjorde allt i lite omvänd ordning, stickade koftan och när den var klar stickade jag provlappen?! Hur tänkte jag då? Jag ville tvätta i mitt ullprogram med 400 på centrifugeringen, det blev så bra så koftan fick tvättas i tvättmaskinen innan blockningen. Jag blir mer och mer våghalsig med detta. Man får prova sig fram försiktigt så man inte blir besviken... Hur gör ni när ni tvättar ull? 
Garnet till min Siri kofta är från Solkustensullspinneri och tvättmedlet jag använder är Eucalan inköpt hos Tant Thea i Helsingborg.


Nu blir det att fundera på september UFO, det finns att välja på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar